Japonya'daki tekerlekli sandalye kullanıcıları mobilite hizmetleri yaygınlaştıkça artış gösteriyor

Tekerlekli sandalye kullanıcılarının rahat hareket etmesini kolaylaştıracak hizmetler, tren istasyonlarında, havalimanlarında veya toplu taşıma araçlarına binerken ve inerken karşılaşılan rahatsızlıkları ortadan kaldırma çabalarının bir parçası olarak Japonya'da daha yaygın hale geliyor.
Operatörler, hizmetlerinin tekerlekli sandalyeli kişilerin seyahate çıkmayı kolaylaştırmasına yardımcı olacağını umuyor.
Dört hava ve kara taşımacılığı şirketi, tekerlekli sandalye kullanıcılarına yardımcı olmak için gerekli bilgileri paylaştıkları ve aktarmalı olarak çalışarak sorunsuz geçişlerini destekledikleri bir deneme gerçekleştirdi.
resim4
Şubat ayında yapılan testte All Nippon Airways, Doğu Japonya Demiryolları Şirketi, Tokyo Monorail Şirketi ve Kyoto merkezli taksi operatörü MK Co., tekerlekli sandalye kullanıcılarının uçak bileti rezervasyonu yaparken girdikleri yardımın derecesi ve ihtiyaçları gibi bilgileri paylaştı.tekerlekli sandalye özellikleri.
Paylaşılan bilgiler, tekerlekli sandalye kullanan kişilerin entegre bir şekilde yardım talep etmelerine olanak sağladı.
Denemeye katılanlar, JR East'in Yamanote Hattı üzerinden Tokyo'nun merkezinden Haneda'daki Tokyo Uluslararası Havaalanına gittiler ve Osaka Uluslararası Havaalanına uçuşlara bindiler.Varışta MK taksileriyle Kyoto, Osaka ve Hyogo vilayetlerine gittiler.
Katılımcıların akıllı telefonlarından gelen konum bilgilerini kullanan görevliler ve diğerleri, tren istasyonlarında ve havalimanlarında hazır bekleyerek, kullanıcıları toplu taşıma yardımı almak için ulaşım şirketleriyle bireysel olarak iletişime geçme zahmetinden kurtardı.
Bilgi paylaşım sisteminin geliştirilmesinde yer alan tekerlekli sandalyeli bir sosyal yardım görevlisi olan Nahoko Horie, etrafta dolaşmakta zorluk çektiği için çoğu zaman seyahat etmekten çekiniyor.Yılda en fazla bir kez seyahat edebileceğini söyledi.
Ancak duruşmaya katıldıktan sonra gülümseyerek şunları söyledi: "Ne kadar rahat hareket edebildiğimden çok etkilendim."
İki şirket, sistemi tren istasyonlarında, havalimanlarında ve ticari tesislerde kullanmayı planlıyor.
resim5resim5
Sistem aynı zamanda cep telefonu sinyallerini de kullandığından, GPS sinyallerinin ulaşamayacağı ayarlarda olsa da, iç mekanlarda ve yeraltında bile konum bilgisi alınabilmektedir.İç mekan konumlarını belirlemek için kullanılan işaret lambalarına gerek olmadığından, sistem yalnızcatekerlekli sandalye kullanıcıları içinaynı zamanda tesis operatörleri için de geçerlidir.
Şirketler, konforlu seyahati desteklemek amacıyla sistemi Mayıs 2023 sonuna kadar 100 tesiste devreye almayı hedefliyor.
Korona virüs pandemisinin üçüncü yılında Japonya'da seyahat talebi henüz artmadı.
Toplumun mobilite konusunda artık her zamankinden daha dikkatli olması nedeniyle şirketler, yeni teknolojilerin ve hizmetlerin yardıma ihtiyacı olan kişilerin tereddüt etmeden gezi ve gezilerden keyif almasını sağlayacağını umuyor.
JR East'in Teknoloji İnovasyon Merkezi genel müdürü Isao Sato, "Koronavirüs sonrası döneme baktığımızda, herkesin stres hissetmeden mobilitenin tadını çıkarabileceği bir dünya yaratmak istiyoruz" dedi.


Gönderim zamanı: Aralık-07-2022